Kompanija Bosch predstavila je prvu u svetu zakrivljenu instrument tablu u kabini vozila.
“Ravne instrument table su prošlost. Sa prvom zakrivljenom instrument tablom na svetu, Bosch otvara nove dimenzije u pogledu kabine vozila. Vozači imaju koristi od zakrivljenih instrument tabli u pogledu bezbednosti i pogodnosti, istovremeno ovakav tip ekrana pruža proizvođačima automobila veću slobodu i više mesta za dizajn kabine”, izjavio je Stefen Berns, predsednik divizije Car Multimedia.
Zakrivljena instrument tabla će imati svoj debi u Inovativnom kokpitu novog VW Tuarega, što znači da Volkswagen menja tehnologiju analognih ekrana novim zakrivljenim ekranima visoke rezolucije.
U zavisnosti od toga šta vozač želi da vidi u datom trenutku, ekran je u mogućnosti da prikaže širokougaone navigacione mape, informacije o vozaču ili status sistema asistencije vozaču. Tajna koja stoji iza oštrine i kontrasta novog ekrana je novi proizvodni proces, u kojem instrument tabla reflektuje četiri puta manji odsjaj, čak i pri sunčevoj svetlosti.
Brzinometar, navigacione mape i telefonski kontakti, odnosno sadržaji prikazani na instrument tabli dijagonale ekrana od skoro 31 cm (12,3 inča) su određene od strane dobavljača u zavisnosti od situacije i ličnog izbora. Pametan sistem upravljanja, nevidljiv za vozača, sakriven je iza ekrana u kontrolnoj jedinici i omogućava vozaču da uvek vidi ono što želi u tom trenutku.
Svaki deo informacije može biti prikazan preko celog ekrana ili u kombinaciji sa ostalim sadržajem. Takođe je moguće uvećati sliku navigacionih mapa direktno na instrument tabli, što predstavlja još jednu novinu koja će debitovati u Tuaregovom Inovacionom kokpitu.
Dodatno, vozač će moći da pouzdano čita informacije sa ekrana čak i kada sunce direktno baca svetlost na ekran u vozilu, jer je na novoj zakrivljenoj instrument tabli Bosch koristio specijalan proces proizvodnje. Naime, u procesu optičkog lepljenja tanak sloj tečnosti je korišćen za direktno lepljenje ekrana instrument table i stakla jedno za drugo. Povezivanjem ove dve komponente, instrument tabla reflektuje više od četiri puta manji odsjaj tako da je smanjena refleksija, navode iz kompanije Bosch.