Prilikom pokretanja, dizel motor treba da komprimira primljeni vazduh i zagreje ga oko 900 ° C, tako da se može započeti sagorevanje. Što se brže zagreva komora za sagorevanje, brže je i pokretanje motora. Među dizel motorima postoje različite komore za sagorevanje, što otežava da temperatura bude ista u svim motorima. Da bi se dizel motor ubrzao, potrebno je zagrejati komoru za sagorevanje, što je zadatak grejača. Bosch grejači, osim što brže zagrevaju komoru za sagorevanje (četiri puta brže od tradicionalnih), održavaju toplinu čak i nakon što motor već radi. Ovo je funkcija naknadnog grejanja (post-incandescence).
Prednosti funkcije predgrevanja:
– Motor počinje da radi brže;
– Produžava životni ciklus baterije i pokretanja motora, jer se dizel motor brže pokreće.
Prednosti funkcije naknadnog grejanja:
– Manje buke motora u hladnoj fazi;
– Manje proizvodnja štetnih gasova;
– Motor glatko radi;
– Poboljšana ušteda goriva;
– Manje bele formacije dima.
Modul za kontrolu vremena grejanja. Za funkciju naknadnog grejanja, grejači imaju modul za kontrolu vremena kako bi se uključili, tačno na vreme kada motor treba da dostigne idealnu temperaturu. Moduli kontrolišu vreme u fazama pre i posle grejanja, izbegavajući da se komora ohladi ili se zagreje, što može prouzrokovati da se akumulator isprazni zbog preteranog zagrevanja.Nova generacija DURATERM grejača ima brojne prednosti u odnosu na tradicionalne na tržištu, posebno u pogledu trajnosti.