Kod vozila koja se uvoze u Srbiju najčešći problem predstavlja dotrajao i oštećen katalizator.Prema preporuci proizvođača vozila sa OBD II standardom treba redovno da se servisiraju u smislu provere svih postojećih komponenata. Kod nas se to svodi uglavnom na tzv. veliki i mali servis. Međutim, vrlo retko se poštuje preporuka da se posle 100.000 pređenih kilometara menja regulaciona lambda sonda. Logika je da ako se ne pali lampica, sve je u redu, sonda je ispravna i ne treba je menjati. Potrošnja nije toliko primetno povećana pa to onda i ne predstavlja problem.
- Postoji simptom, mada vrlo slabo uočljiv, možda samo onim najiskusnijim majstorima i osetljivijim vlasnicima vozila, a to je da se povećava temperatura u motornom prostoru, ako je katalizator blizu motora, a ako nije onda se sam motor malo više greje nego što bi trebalo.
- Da bi se ovo sprečilo preporučuje se zamena lambda sonde posle navedene kilometraže, onako kako se preporučuje za redovno servisiranje.
Naravno, treba uvek prekontrolisati i ostale delove sistema, ne dozvoliti da vozilo „ima grešku“ iako ne utiče na mogućnost vožnje.Senzor je najbrže moguće proveriti ako se veštački izazove siromašna (skidanjem vakumskog creva sa usisa) ili bogata (naglo dodati gas) reakcija lambda sonde treba da je naočigled trenutna (100-300ms vreme odziva). Ukoliko je promena sporija sonda se svakako mora menjati jer njena tromost utiče na brzinu korekcije smeše. Ako se duže vozi sa ovakvom sondom dolazi prvo do dugotrajne adaptacije smeše, koja se memoriše, sistem radi sa pojačanom korekcijom, povećava se potrošnja, a katalizator je već u lošem stanju.