Dizne
Dizne – Savremeni benzinski motori gotovo po pravilu imaju sistem za ubrizgavanje goriva umesto zastaralih karburatora.Na kraju sistema se nalaze elektromagnetni ventili-brizgaljke,čiji je zadatak da rasprše mešavainu goriva i vazduha u obliku finog kupastog mlaza.
Ceo sistem ubrizgavanja goriva a posebno brizgaljke su veoma osetljive na prljavštinu koja se nalazi u sistemu.Najčešći uzrok zaprljanosti dizni su nečistoće koje su na razne načine dospele u sistem,bilo putem dovoda goriva ili putem dovoda vazduha.Nekvalitetno gorivo,neredovna zamena filtera goriva i filtera vazduha uzrokuju pojavu čestica koje stvaraju probleme pri prolasku smeše vazduha i goriva kroz sitne otvore brizgaljki.Zaprljane dizne ne mogu pravilno da rasprše gorivo već se stvaraju krupnije kapljice koje varnica svećice teže pali.
Kao preventivu problema sistema za ubrizgavanje neophodno je redovno menjati filter goriva i filter vazduha.U većini slučajeva izbor kvalitetnog goriva i redovna zamena filtera omogućiće nesmetan i efikasan rad sistema dugi niz godina.
Mogući siptomi zaprljanosti brizgaljki su:
- povećana potrošnja goriva
- gubitak snage
- otežano startovanje motora
- neravnomeran rad motora
- trzaji u vožnji
Uređaj za čišćenje dizni efikasno otklanja naslage i prljavštinu sa unutrašnjosti dizne pod dejstvom ultrazvuka i specijalne tečnosti za čišćenje dizni.Ispravnost rada kontrolišemo posebnim uredjajem za testiranje dizni kojim se simulira rad dizni u uslovima sličnim vožnji.